Thursday, April 1, 2010

kala hati merintih

Ya Allah..hatiku merintih lagi...betapa aku bersyukur kerana dirinya hadir saat diriku memerlukannya...tenang dapat meluahkan segala2nya yg di rasa...dia begitu sabar mendengar dan memberikan aku semangat. Semangat untuk meneruskan niatku...keyakinan diri semakin bertambah setelah mendengar ucap kata dari bibirnya...aku malu...malu pada Tuhan..malu pada keluarga, malu pada teman2 dan juga dirinya....betapa hatinya begitu merelakan "perubahanku" demi kebahagianku...walaupun ku tahu, dia begitu ingin menyuarakan kenapa aku jadi begini, kenapa aku jadi begitu..sedangkan dulu diriku tidak seperti itu...namun terungkai sudah segalanya...segala yag tersimpan akhirnya terluah kerana takdirku ada bersamanya.....

betapa suci hatimu, seindah puisimu untuku : 

SAHABATKU...KASIHKU...TEMANKU...
hati di dalam mungkin berombak
tetapi setiap tempiasnya bagi kemanisan
itulah IMAN

SAHABATKU...KASIHKU...TEMANKU
jiwa di dalam mungkin celaru
TIDAK MENENTU
GELISAH SELALU
TIDAK SELESA
namun setiap langkah dan niat
bagi dirimu MADU

itulah HIDAYAH
HIDAYAH pada langkahmu
HIDAYAH pada jiwamu..


--->; semoga hidupmu diberkati ALLAH...amin...
----> time kasih sbb hadir bila dirimu diperlukan...

3 comments:

  1. hidayah hdr dlm idup saya..tq hidayah

    ReplyDelete
  2. ttibe ko simpan kata2 spontan tu erk? huhuhu...moga ia selalu ada untukmu. sebagai sumber inspirasi dan sebagai penguat semangat. sahabat,,,kesehque....temanku.

    ReplyDelete
  3. terima kaseh semua yg jadi sahabat2ku...
    kalian semua ibarat denyutan nadi aku..
    tanpa denyutan 2 aku xkan bernafas degan sempurna..melainkan kamu yang selalu disisiku...puisi ni akan aku abadikan sampai bila2..

    ReplyDelete